Tu będą pojawiać się autorskie materiały prac przy motocyklach

Fotki w galerii.

Fabryki lepiej nie poprawiać, ciężko. Jednak z konieczności, skruszały ze starości wężyk olejowy, zastąpiłem rurką miedzianą. Oryginał niedostępny. Jest on na sztywno z obu końców przykręcony do silnika, dlatego w/g mnie można było zastosować rurkę polutowaną na „twardo” do króćców. Aprilia Pegaso 650.

Odwieczny problem uszkadzających się regulatorów napięcia; zostało znacząco poprawione chłodzenie. Pomiar temperatury reglera, przeprowadzany kilka dni w warunkach bojowych wykazywał max. 80 stopni a było to latem. Honda.

Yamaha YZF 1000R Thunderace straciła napęd pompy oleju. Po dokładnych oględzinach wnętrza silnika najprawdopodobniej w wyniku sporego zaniedbania w wymianie oleju. Przyjechała do mnie ze stukającą mocno panewką korbowodową. Do wymiany poszedł wał korbowy i panewki; również główne. Kolejny wał pomierzony mikrometrem okazał się ok. Zostały pomierzone przy pomocy specjalnych narzędzi również luzy montażowe (<0,05) wału z panewkami. Cudem przeżyły łożyska wałków rozrządu ( głowica 20-to zaworowa).

Podczas zakupu motocykla należy się m.in. odpowiednio przejechać. Warto pamiętać o odwinięciu nieco mocniej manetki na poszczególnych biegach celem sprawdzenia czy któryś nie wyskakuje pod większym obciążeniem. W galerii fotki z wymiany skrzyni w FJR 1300 r. 2007. Fajny motocykl, ale z ponad 100 kkm przebiegiem. Sprzęgła kłowe drugiego biegu zużyte całkowicie (wyskakiwanie biegu). Również trzeci bieg kiepski. Udało się wykonać przekładkę skrzyni przy znośnych kosztach 🙂

W wolnych chwilach powstają u mnie takie oto autorskie pojazdy:

https://www.youtube.com/watch?v=8LqCsWmV3g0&t=31s

https://www.youtube.com/watch?v=3a1u7AX1Isk